Familjen Bedros bjöd söndagen den 26 juni in släkt och vänner till en bröllopsfest då yngsta dottern Alin gifte sig i Sörby kyrka i Munktorp med efterföljande bröllopsfest i Paradise festvåning i Eskilstuna. En glädjefest då kärlekssagan mellan Michael och Alin välsignades och övergick i ett äktenskap. Det unga paret möttes i asylboendet Björkås i Norberg där Michael arbetade som överkvalificerad vaktmästare. Hans yrke är kirurg. Alin en ung engelsklärare kom dit som asylsökande flykting med sina föräldrar och syskon från Syriens fasansfulla krig. Jag lärde känna familjen genom frivilligarbete i Rädda Barnen Norra Västmanland. Familjen bistod mig som kontaktpersoner till övriga flyktingar. Det praktiska arbetet utvecklades till vänskap och jag är innerligt glad för att många betydelsefulla möten med familjen berikat mitt liv. Förra midsommaren firades i mitt hem i Ängelsberg. Det var påfrestande att bo så många i ett litet rum med våningssängar. Efter familjens flytt till Köping har vi fortsatt kontakten och kommer att göra så framgent. En underbar familj som ambitiöst fortsätter sin etablering i sitt nya hemland.

Fortsatt lycka till! Ni klarar allt! Ni har börjat en omstart för ett nytt liv!Mänskliga rättigheter

